تاکید عربستان بر لزوم توقف تجاوزات اسرائیل به غزه 

وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با جوزپ بورل بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و ممانعت از کوچ اجباری فلسطینی‌ها تاکید کرد.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در دیدار با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بر اهمیت توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و تامین امنیت گذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری عربستان، این موضوع در دیدار امروز شنبه بن فرحان با بورل در حاشیه مجمع مذاکرات منامه ۲۰۲۳ مطرح شد. دو طرف درباره تحولات در نوار غزه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

بن فرحان بار دیگر تاکید کرد: پادشاهی عربستان با تداوم حملات نظامی به غزه و کشتار غیرنظامیان مخالف است.

وزیر سعودی ضمن تاکید بر اهمیت تامین امنیت گذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه برای امدادرسانی به کودکان، زنان و غیرنظامیان غزه، از جامعه جهانی خواست در برابر «نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین‌المللی توسط نیرو‌های اشغالگر اسرائیل علیه غیرنظامیان غزه بایستند.»

وزیر امور خارجه عربستان ضمن هشدار درباره پیامد‌های طولانی شدن جنگ در غزه، خواستار برقراری آتش بس فوری شد و بر اهمیت توقف تنش‌ها و ممانعت از کوچ اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه تاکید کرد.

پیشتر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با تاکید بر لزوم توقف فوری عملیات نظامی، مخالفت قاطع کشورش با «جنگ وحشیانه در غزه» را اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۲
چرا دروغ میگویی انرژی را به کشورهای حامی اسراییل نده جنگ فوری تمام میشود فقط حرف ولی خدا دست همه را رو کرد
آخرین اخبار